Persbericht

EIZO behaalt Platinum status van de Responsible Business Alliance voor duurzaamheidsinitiatieven in de Global Supply Chain

Persbericht

EIZO Corporation (TSE: 6737) heeft bekendgemaakt dat zijn productiefaciliteiten de platinum status hebben gekregen van het Responsible Business Alliances' (RBA) Validated Assessment Program (VAP) audit.

De Responsible Business Alliance (RBA) is 's werelds grootste industriële coalitie van meer dan 200 bedrijven die zich inzetten voor maatschappelijk verantwoord ondernemen in wereldwijde toeleveringsketens. De RBA heeft een gedragscode opgesteld die bedrijven en hun toeleveringsketens verplicht tot veilige werkomstandigheden, respectvolle en waardige behandeling van werknemers, verantwoordelijkheid voor de milieueffecten van hun activiteiten en ethisch verantwoord zakendoen. EIZO is in januari 2020 toegetreden tot de RBA om de duurzaamheid in de wereldwijde toeleveringsketen te bevorderen en de eigen duurzaamheidsinitiatieven verder te versterken onder verwijzing naar de RBA-gedragscode.

Validated Assessment Program (VAP) audits worden uitgevoerd door een, door de RBA geaccrediteerde, auditorganisatie om de naleving van de RBA-gedragscode te controleren en te beoordelen aan de hand van documentinspecties, bedrijfsbezoeken en gesprekken met medewerkers. De belangrijkste fabrieken van EIZO: EIZO Corporation Head Office Factory en EIZO MS Corporation Nanao Factory, zijn verantwoordelijk voor meer dan 80% van de binnenlandse en buitenlandse productie van EIZO. In december 2022 ondergingen beide fabrieken een VAP-audit en behaalden een perfecte score van 200 punten, waarmee ze de platinum status behaalden, de hoogste certificering in het programma.

Dat EIZO niet alleen de RBA-gedragscode naleeft, maar ook de eerbiediging van de mensenrechten als een van de belangrijkste sociale verantwoordelijkheden van een organisatie erkent, blijkt ook uit het feit dat EIZO in 2022 het EIZO Group Human Rights Policy heeft opgesteld. Bovendien eist EIZO van zijn leveranciers dat zij zich houden aan de gedragscode voor leveranciers en meewerken aan vrijwillige audits. De Platinum-certificering van de VAP-audit van de RBA is het resultaat van deze en andere initiatieven van EIZO om de duurzaamheid in de wereldwijde toeleveringsketen te handhaven en te verbeteren.

De EIZO Group Principles of Conduct zijn opgesteld om de bedrijfsfilosofie "het werk en het leven van mensen verrijken door middel van beeldoplossingen" te realiseren. Deze richtlijnen hebben niet alleen betrekking op het oplossen van sociale problemen via producten, maar ook op sociale, ecologische en ethische verantwoordelijkheden, zoals milieuvriendelijkheid, respect voor mensenrechten en het creëren van een werkomgeving waarin medewerkers met enthousiasme kunnen werken.

news_teaser_RBA_certificates.jpg