De naam “EIZO” verwijst naar het Japanse woord voor “beeld”. Het is onze missie om voor ieder toepassingsgebied de optimale oplossing voor beeldweergave te bouwen. Ons bedrijf werd ruim 50 jaar geleden opgericht in Japan. Sindsdien heeft het zich ontwikkeld tot een van 's werelds toonaangevende fabrikanten van monitoroplossingen in het topsegment. Tegenwoordig zijn de monitoren en weergavetechnologie van EIZO in ruim 100 landen verkrijgbaar en worden ze ingezet in uiteenlopende sectoren.
EIZO stelt zich voor
Het bedrijf
Opgericht in Japan
EIZO Corporation is in 1968 opgericht en heeft zijn hoofdkantoor in Hakusan/Ishikawa, Japan. De onderneming is beursgenoteerd in Tokio.
EIZO wordt vertegenwoordigd door haar dochterondernemingen en exclusieve verkooppartners in meer dan 100 landen overal ter wereld. Dit hechte distributienetwerk zorgt ervoor dat producten van EIZO altijd goed toegankelijk zijn voor klanten en maakt snelle levering van High-End monitoroplossingen mogelijk met een brede servicedekking. Wereldwijd heeft EIZO meer dan 2400 medewerkers.
De resultaten en verslagen van EIZO Corporation kunnen hier worden ingezien.
EIZO in Europa
In Europa is EIZO in bijna alle Europese landen vertegenwoordigd via ondernemingen die behoren tot haar eigen concern, en een breed netwerk van distributeurs.
Het leeuwendeel van de Europese verkoop- en marketingactiviteiten is gebundeld onder EIZO Europe GmbH. EIZO Europe heeft zijn hoofdkantoor in het Duitse Mönchengladbach en dochterondernemingen in België, Italië, Oostenrijk, Nederland en Tsjechië. Daarnaast zijn er zusterbedrijven gevestigd in Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk en Zweden.
Daarnaast heeft EIZO twee productievestigingen in Duitsland: EIZO GmbH (visuele oplossingen voor de operatiekamer) in Rülzheim en EIZO Technology GmbH (beeldschermoplossingen voor de luchtverkeersleiding, voertuigen en industrie) in Geretsried.
EIZO logo
De kleur van het EIZO-logo dat sinds 1996 wordt gebruikt, staat voor RGB (rood, groen, blauw), de primaire kleuren van licht. Daarnaast werden verschillende betekenissen en gedachtegangen verwerkt in het ontwerp.
- Analoog beeld (Japanse Zee)
- Doelgerichtheid en doorzettingsvermogen in de bedrijfscultuur
- Interactie - samengaan met milieu en maatschappij
- Passie en eengedeeld bewustzijn
- Digitaal symbool (de Hakusan-bergketen)
- Harmonie en verantwoordelijke omgang met de natuur
- Het blokpatroon staat historisch symbool voor rationaliteit en intellect
- Basispatroon, opgebouwd uit pixels (sneeuw)