Downloads en ondersteuning

Rondom uw product

Handleidingen & documenten

Handleiding - FDS1904

Datasheet - FDS1904

PDF | 3 MB

Product afbeeldingen FDS1904

ZIP | 1 MB

Software

Monitortest

Met behulp van door EIZO zelf ontwikkelde software kunt u snel en eenvoudig de eigenschappen en instellingen van uw eigen monitoren testen.

Veelgestelde vragen

Het wordt aanbevolen om uw monitor regelmatig te reinigen. Hierdoor ziet de monitor er niet alleen als nieuw uit, maar wordt ook de levensduur en de bruikbaarheid verlengd. U kunt de behuizing en het LCD-schermoppervlak reinigen zoals hieronder wordt beschreven:

BELANGRIJK: Gebruik nooit thinner, benzeen, alcohol (ethanol, methanol of isopropanol), schuurmiddelen of andere sterke oplosmiddelen, want deze kunnen schade aan de behuizing of het LCD-scherm veroorzaken.

Behuizing
Vlekken op de behuizing kunt u verwijderen door deze weg te vegen met behulp van een zachte, licht bevochtigde doek en een mild reinigingsmiddel. Spuit in geen geval was of andere reinigingsmiddelen rechtstreeks op de behuizing. (Raadpleeg de handleiding voor gedetailleerde informatie)

LCD-scherm
Gebruik voor reiniging van het schermoppervlak een zachte doek (bijvoorbeeld een katoenen doek of een brillenpoetsdoekje). Hardnekkige vlekken kunnen meestal worden verwijderd door de doek met wat water te bevochtigen.

Nee, u hoeft geen stuurprogramma te installeren. De monitoren worden gedetecteerd via de signaalkabel en vervolgens geïnstalleerd als standaard of Plug&Play-monitor.

Hierover kunnen wij helaas geen eenduidige uitspraak doen. Wat grafische kaarten betreft is het belangrijk dat het uitgangssignaal digitaal is en dat de maximale resolutie van uw monitor wordt ondersteund.

Dit is een digitaal signaalcoderingssysteem dat wordt gebruikt als kopieerbeveiliging voor digitale inhoud als video, muziek, enz. De overdracht van digitale inhoud wordt beschermd door de inhoud aan afzenderszijde te versleutelen, via een DVI-uitgang te verzenden en aan ontvangerszijde weer te decoderen. Digitale inhoud kan echter niet worden weergegeven wanneer de apparatuur voor verzenden en ontvangen niet allebei ondersteuning voor HDCP bieden.

Monitoren beschikken over miljoenen beeldelementen die elk afzonderlijk een oppervlakte hebben van minder dan één honderdste vierkante millimeter. In deze elementen kunnen fouten optreden als gevolg van voortdurend in- en uitschakelen. De zichtbaarheid van zo'n fout hangt voornamelijk af van de omgeving rond de betreffende pixel. In een goed verlichte omgeving zijn niet-oplichtende pixels bijna niet waar te nemen. Wat betreft het optreden van pixelfouten is elk LCD-scherm uniek.
Om een duidelijke indicatie te geven van het aantal pixelfouten dat door EIZO als ontoelaatbaar wordt beschouwd, worden beeldschermen van EIZO gecontroleerd in overeenstemming met internationaal erkende normen. Gemiddeld genomen over blijft het aantal pixelfouten zelfs ver onder de gestelde tolerantiewaarden. LCD-modellen die deze test niet met goed gevolg doorlopen, worden door EIZO niet uitgeleverd.  Afhankelijk van het model hebben EIZO-monitoren een zero-pixel-error-garantie voor volledige oplichtende subpixels (Deelelementen van beeldschermen ISO 9241-307). Geldigheidsduur: zes maanden vanaf de aanschafdatum.

Reparaties en procedure rond de EIZO on-site omruilservice wordt uitgevoerd en afgehandeld door onze servicepartner UNISERV GmbH.

UNISERV GmbH
Rudolf-Diesel-Straße 28
24558 Henstedt-Ulzburg

Bij vragen kunt u kosteloos contact opnemen via onze hotline op telefoonnummer +31 (0)40-76.00.376.
Deze is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 8:00 en 16:30u.
Indien reparaties buiten de garantie vallen, ontvangt u een schatting van de reparatiekosten.

Garantie & Reparatieservice

Sinds de inwerkingtreding van de Duitse wet aangaande elektrische en elektronische apparatuur (ElektroG) op 24 maart 2006 mogen monitoren niet meer worden weggegooid als huisafval. Monitoren moeten op een milieuvriendelijke manier worden verwijderd. En dit geldt ook voor de apparatuur van EIZO.

Particuliere consumenten kunnen oude monitoren eenvoudig afgeven bij een lokaal inzamelpunt. Dit kan kosteloos. Vraag uw gemeente waar zich het dichtstbijzijnde inzamelpunt bevindt.

Als u een zakelijk gebruiker bent, kunt u contact opnemen met EIZO.

Hiervoor kunt u contact opnemen met onze servicepartner:

UNISERV GmbH
Rudolf-Diesel-Straße 28
24558 Henstedt-Ulzburg

Gratis service-Hotline, tel. +31 (0)40-76.00.376. Deze is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 8:00 en 16:30u.

Garantie & Reparatieservice

De letters die worden vermeld achter de cijferreeks hebben de volgende betekenis:

  • BK: Behuizingskleur: Zwart
  • GY: Behuizingskleur: Grijs
  • WT: Behuizingskleur: Wit

Het LCD-scherm bestaat uit een vast aantal beeldelementen (pixels) die oplichten om video-inhoud weer te geven. Het weergegeven beeld omvat zowel horizontale als verticale pixels. De beste beeldkwaliteit bij LCD's wordt gerealiseerd wanneer gegevens kunnen worden toegewezen aan alle pixels, wat inhoudt dat de resolutie van uw computer overeenkomt met de resolutie van het LCD-scherm.

10 van 17 FAQ's worden weergegeven

Garantie

EIZO biedt een garantie van maximaal vijf jaar, maar voor sommige producten geldt een andere garantietermijn. De exacte garantietermijnen voor elk product vindt u in de bovenstaande garantievoorwaarden, in het gegevensblad of op de internationale EIZO-website. De lange garantietermijnen worden mogelijk gemaakt door een hoogontwikkeld productieproces dat is gebaseerd op een eenvoudig succesprincipe: geavanceerde en innovatieve monitortechnologie, vervaardigd van hoogwaardige materialen. Voor u betekent de 5 jaar garantie een hoge mate van investeringszekerheid en besparing op vervolgkosten (total cost of ownership), die zonder garantieservice bijvoorbeeld voor onderhoud en reparaties zouden ontstaan.

  • Innovatief serviceconcept van EIZO, dat maatstaven zet en inspeelt op de trend naar langere afschrijvingstermijnen. Veiligheid die overtuigt en waarop u kunt rekenen.
  • Eersteklas materiaal en zorgvuldige verwerking zorgen voor de buitengewone levensduur en maken zo lange garantietermijnen mogelijk.
  • Vervolgkosten die zonder garantieservice zouden ontstaan, bijvoorbeeld voor onderhoud en reparaties, worden vermeden en leiden tot optimale kostentransparantie (Total Cost of Ownership (TCO)).
Details van de EIZO-garantieservices